Zróżnicowana, pełna cennych witamin i minerałów dieta to idealny sposób odżywiania, który powinien być naszą codziennością. Niestety czasami nie przywiązujemy zbyt dużej wagi do tego, co jemy i zbyt pochopnie eliminujemy wartościowe produkty. Dzieje się tak na przykład z rybami, które z jednej strony mają grono swoich zwolenników, a z drugiej – zdecydowaną grupę przeciwników, niemal całkowicie wykluczających je ze swojego jadłospisu.

Ryby powinny na stałe wpisać się do naszego menu. Są one źródłem wielu substancji, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Warto jednak świadomie wybierać te produkty i nauczyć się ich właściwego przyrządzania, aby cieszyć się ich delikatnością i wspaniałym smakiem.

Ryby w codziennej diecie

Im bardziej różnorodna i zbilansowana jest nasza dieta tym lepiej dla naszego zdrowia i samopoczucia. W domowym menu nie powinno zabraknąć nie tylko owoców czy warzyw, ale także ryb, których jemy zdecydowanie za mało. Dlaczego są one tak ważne? Już wyjaśniamy.

  • Ryby są świetnym źródłem kwasów Omega-3, które wspierają pracę serca, mózgu i narządu wzroku, a także stymulują właściwe funkcjonowanie układu odpornościowego.
  • Zawierają duże ilości witaminy D, której wielu z nas brakuje. Witamina D jest odpowiedzialna za wchłanianie i wykorzystanie wapnia – budulca zębów i kości oraz za działanie układu immunologicznego i regulowanie poziomu glukozy we krwi.
  • Ryby dostarczają nam witamin z grupy B odpowiedzialnych za właściwe funkcjonowanie układu nerwowego i ustabilizowanie ciśnienia krwi.
  • W rybach znajdziemy też cenne minerały, jak na przykład jod czy selen, które są niezwykle ważne dla naszego organizmu. Wspomagają pracę naszego mózgu, serca, nerek i wszystkich mięśni, selen dodatkowo jest silnym przeciwutleniaczem.

Ryby morskie czy słodkowodne? Które wybrać?

Powyższe argumenty powinny przekonać osoby, które całkowicie wykluczyły ryby ze swojej diety do zmiany tych nawyków. Warto powoli rozszerzać swoje menu o nowe rybne dania i szukać najbardziej odpowiadających nam smaków. Gdy już zdecydujemy się na ten krok, przyjdzie czas na wybranie odpowiednich produktów. Oto co znajdziemy w sklepach

  • Ryby morskie to głównie ryby określane jako tłuste. Zalicza się do nich między innymi łososie, śledzie, szprotki i makrele. Są one łatwo dostępne zarówno świeże, jak i mrożone czy wędzone.
  • Ryby słodkowodne mają zazwyczaj chude lub średniotłuse mięso. Wśród nich znajdziemy szczupaka, sandacza, pstrąga i karpia. Są one nieco mniej popularne, ale jeśli tylko możemy, wybierzmy którąś z nich, zwłaszcza jeśli chcemy często jeść ryby, a zwracamy uwagę na ilość spożywanych kalorii.

Najlepsze dla naszego zdrowia jest racjonalne podejście do odżywiania i łączenie w codziennym menu wielu rozmaitych produktów. Właśnie dlatego powinny znaleźć się w nim także ryby. Są one nie tylko smaczne, ale też bardzo zdrowe, a co więcej możemy je przygotowywać na wiele różnych sposobów, dzięki temu łatwiej je będzie serwować nawet największym niejadkom.

Dodaj komentarz