Odchudzanie jest obecnie jednym z najczęściej używanym słowem. Zwykle w takiej sytuacji chodzi o tabletki na odchudzanie.

Nie jest to jednak prawdą, bo choć African Mango, jako tabletki na odchudzanie, są bardzo skuteczne, to nie załatwią wszystkiego. Zdrowe chudnięcie to przede wszystkim zmiana sposobu odżywiania.

Istnieje kilka sposobów, które pozwolą na to, żeby wszystko, co robimy, miało konkretny skutek.

Czas rozpoczęcia chudnięcia

To podstawowa rzecz, która powinna być przemyślana. W czasie nerwowych sytuacji, nadmiernego stresu, zwykle nieświadomie zajadamy problemy, co może przełożyć się bezpośrednio na skutek. Kortyzon czyli hormon stresu powoduje, że wzrasta apetyt na słodycze. Okres sesji egzaminacyjnej czy czas spraw sądowych, nie sprzyjają skutecznemu odchudzaniu. By tego uniknąć i faktycznie efektywnie chudnąć, warto uregulować sytuacje stresowe, by rozpocząć proces chudnięcia w miarę spokojnie.

Realne cele i proces małych zmian

Skuteczne odchudzanie nigdy nie jest szybkie i gwałtowne. Nie ma co liczyć na to, że w ciągu tygodnia schudniemy sporą ilość, bo „dieta cud” to obiecuje. W takiej sytuacji to będzie cud jeśli schudniemy. Warto ustalić cel, że jeśli mamy ogromną otyłość to nie będziemy szybko ważyć o 40 kg mniej, tylko cel musi być miarę realny do zrealizowania. O wiele łatwiej jest schudnąć, jeśli nie mamy parcia na szybką i dużą utratę wagi, tylko zmieniamy sposób odżywania, zaczynamy ćwiczyć i czekamy spokojnie na efekty. Z pewnością się pojawią i nie zafundują nam efektu jojo.

Właściwa dieta

Dopracowanie wszystkich szczegółów to też solidne rozpisanie, co możemy jeść, czego nie powinniśmy i w jaki sposób przyrządzać potrawy. Nie należy sięgać po konkretne diety, np. liczących kalorie czy dieta 7 dni, czy coś w tym stylu. One po prostu nie działają, za to mogą zrobić naszemu organizmowi sporą krzywdę.

Dobra dieta polega na wybieraniu odpowiednich produktów, dzięki którym nasza przemiana materii oraz działanie organizmu, będą w o wiele lepszym stanie i kondycji. Wystarczy wyeliminować z diety czerwone mięso, tłuste potrawy i białą mąkę. Sporo dań można zrobić posługując się mąką razową, mięsem drobiowym i sporą ilością warzyw.

Warto też sięgnąć po tabelę indeksu glikemicznego. To zalecenia dla diabetyków, jednak z powodzeniem można stosować je, by poprawić funkcjonowanie własnego organizmu. Im wyższy jest IG danego produktu, tym gorzej dla osoby, która go stosuje.

Ćwiczenia fizyczne

Bez tego szczegółu nie da się schudnąć. One muszą być włączone do pozostałych działań, żeby poprawić zarówno sylwetkę, jak i zdrowie. Niekoniecznie z tego powodu musimy iść na siłownię i się męczyć na urządzeniach, których nie lubimy. Wysiłek fizyczny zależy od osoby. Dobieramy taki, który sprawia nam przyjemność. On ma przede wszystkim poprawiać nam nastrój

Chcemy ćwiczyć w domu? Bardzo dobrze. W sieci jest mnóstwo prostych ćwiczeń, które spokojnie można stosować w domu, w wolnym czasie. Możemy też zakupić sobie urządzenia do ćwiczeń, począwszy od małych a skończywszy na dużych.

Wolisz biegać? Bardzo dobrze. Spokojne przebieżki, ale systematyczne powodują, że poprawia się praca serca i dotleniamy płuca oraz cały organizm. Wolisz aerobik? Cudownie. To doskonały sposób na zdrowy ruch. A może pływanie? Coś wspaniałego. Doskonale poprawia sylwetkę i zdrowie. Każdy rodzaj sportu jest dobry i polecany.

Wizyta u lekarza

Warto jednak zauważyć, że nie każdy może robić to co inni, z prostego powodu. Może mieć problemy zdrowotne. W takiej sytuacji należy zasięgnąć porady lekarza, czy w ogóle takie ćwiczenia może wykonywać, czy nie zrobi sobie krzywdy. Przykładowo bieganie dla osoby bardzo otyłej, dodatkowo z chorobą stawów, zrobi więcej krzywdy niż pożytku. Dlatego dopasowanie wszystkiego powinno być skonsultowane z lekarzem, który podpowie, czy idziemy w dobrym kierunku. Nie należy robić niczego samemu, szczególnie jeśli mamy jakieś problemy zdrowotne. Może się to skończyć źle. Wyjątek jest wtedy, gdy jesteśmy w pełni zdrowi i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby samodzielnie zaplanować schudnięcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *