Dieta ketogeniczna ma na celu zwiększenie procesu spalania tłuszczów w organizmie, dzięki temu pozwala szybko zgubić nadprogramowe kilogramy i poprawić ogólny stan zdrowia. W odróżnieniu od innych diet, dieta ketogeniczna pozbawiona jest pokarmów, które po spożyciu rozpadają się na cukry. Brak cukrów pochodzących ze słodyczy, owoców, makaronów i wysokoskrobiowych produktów spożywczych sprawia, że organizm jest ubogi w glukozę, dlatego też w celu wytworzenia energii zaczyna spalać tłuszcze. Zapasy tłuszczu stają się, zatem głównym źródłem energii, dzięki temu organizm ludzki szybciej je rozkłada i pozwala skutecznie redukować ich nadmiar.

Dieta ketogeniczna ma bardzo wielu zwolenników, chętnie korzystają z niej osoby cierpiące na zbyt wysoki poziom cholesterolu i cukrzycę. Pozwala skutecznie kontrolować obecność cukru we krwi, obniżać ciśnienie krwi oraz zwiększać poziom energii.

Jakie produkty można spożywać podczas diety ketogenicznej?

Zanim zdecydujemy się na zmianę naszego jadłospisu powinniśmy udać się na konsultację do lekarza. Jeżeli nie otrzymamy żadnych przeciwwskazań do wprowadzenia diety, możemy zacząć działać. Pierwszym krokiem jest eliminacja wszystkich przetworzonych produktów spożywczych z diety.

Koniecznie musimy pożegnać się z słodkimi przekąskami, chipsami, krakersami, produktami powstającymi na bazie rafinowanych olejów i fast foodami. W diecie ketogenicznej muszą znaleźć się składniki takie jak:

  • zdrowe tłuszcze pochodzące z olejów ( kokos, awokado, makadamia, ryby, orzechy i oleje z nasion)
  • tłuszcze pochodzące z mięs i ryb – boczek, kaczka, gęś, kurczak, owoce morze i tłuste ryby
  • mięso wołowe – jagnięcina, dziczyzna, wieprzowina, indyk
  • warzywa nieskrobiowe – seler, szparagi, ogórek, kalarepa, rzodkiewka
  • dodatki – musztarda, pesto, majonez

Ponadto z umiarem można spożywać warzywa korzeniowe i kapuściane (kapusta, kalafior, brokuły, groszek cukrowy, pomidory, papryka, grzyby, bakłażany, cebula, marchew, por, buraki i słodkie ziemniaki), żywność zbożową (jaja, ser, nabiał) oraz owoce (jagody, arbuz, melon, owoce cytrusowe i pestkowe. Alkohol nie jest całkowicie wykluczony z diety, powinien być jednak pity odpowiedzialnie, najlepiej wybierać alkohole o niskiej zawartości węglowodanów.

Produkty, które należy wyeliminować na diecie ketogenicznej

Dieta ketogeniczna wyklucza spożywanie produktów przetworzonych, zawierających siarczany, MSG oraz karageninę. Z diety należy całkowicie wyeliminować cukier stołowy, syropy i żywność dietetyczną zawierającą substancję słodzące. W jadłospisie nie powinny znajdować się produkty zbożowe takie jak: kasza gryczana, makaron, pieczywo, ciasto do pizzy, jęczmień, pszenica, ponadto należy wyeliminować soki i owoce (banany, papaje, winogrona, suszone owoce – rodzynki, figi).

Dieta ketogeniczna – dla kogo?

Dieta ketogeniczna pozwala szybko stracić na wadzę i osiągnąć wspaniałe efekty. Trzeba jednak pamiętać, że to dieta dla osób, które muszą trzymać się ściśle określonych zasad – całkowite wykluczenie słodyczy i przekąsek. Zaleca się, aby osoby początkujące zaczęły od diety ketogenicznej przez 4 tygodnie, dzięki temu sprawdzą, czy poradzą sobie w dalszej walce i nie obciążą przy tym organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *