Acetylocysteina to jeden z tych składników w suplementach diety, który należy do mocno niedocenianych. Większość z nas, jeśli w ogóle o tym składniku słyszała kojarzy go jako element wspierający leczenie ostrego zapalenia oskrzeli oraz mukowiscydozy. W medycynie wykorzystuje się ją również jako antidotum w przypadku zatrucia paracetamolem, ponieważ będzie w stanie dezaktywować toksyczne działanie i korzystnie wpływa na pracę naszej wątroby. Jednak to nie wszystko co może zagwarantować acetylocysteina, warto więc przyjrzeć się jej nieco bliżej.

Wsparcie dla osób trenujących

Jeśli bliżej zainteresujemy się acetylocysteiną będziemy mogli zauważyć, że pojawia się ona coraz częściej również w suplementach przeznaczonych dla sportowców. Dlaczego tak się dzieje? Wynika to z istotnego wpływu tego składnika na mięśnie. Forma aminokwasu budującego białka w naszym organizmie, będzie miała wpływ na działanie regenerujące. Przyjmując acetylocysteinę można liczyć na:

– poprawę regeneracji mięśni po treningu

istotne działanie antyoksydacyjne

– ochronę przed działaniem wolnych rodników

– przyrost masy mięśniowej

– poprawa wytrzymałości organizmu i tym samym lepsza wydajność na treningach

lepsze oczyszczenie organizmu ze składników toksycznych.

– wsparcie organizmu przy pracy nad rozbudową mięśni.

 

Decydując się na stosowanie suplementu zawierającego acetylocysteinę można oczekiwać, że organizm będzie lepiej przygotowany do realizacji treningu, rosnąć będzie wytrzymałość a także wydajność. W dłuższej perspektywie będzie to dawało okazję do zwiększenia intensywności wykonywanych ćwiczeń, dalej przyniesie lepsze rezultaty. Acetylocysteina może więc być polecana dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia i w związków z tym mają istotne obciążenie organizmu. Efektywniejsza regeneracja na jaką będzie można oczekiwać stanie się ważnym elementem dla każdej osoby stawiającej na sport. Dzięki temu łatwiej będzie zająć się poważniejszym treningiem.

Czy należy obawiać się o skutku uboczne?

Stosowanie niewielkiej dawki między 800 mg a 1800 mg nawet przy dłuższym okresie stosowania nie powinno prowadzić do wystąpienia skutków ubocznych. Jeśli jednak pojawią się jakieś problemy związane z przyjmowaniem acetylocysteiny najczęściej będą one podobne do zatrucia pokarmowego. Mianowicie będą to nudności, mdłości, wymioty, biegunka, zaparcia. Niekiedy mogą wystąpić problemy takie jak senność, obrzęk ust, nadmierny spokój przy inhalacji produktu. Problem na jaki można wskazać w przypadku stosowania acetylocysteiny to przede wszystkim niemiły zapach, który może niektórym utrudniać przyjmowanie. Niezależnie od tego w jakiej porze suplement będzie przyjmowany należy stosować go razem z jedzeniem. Ogólnie jednak wskazuje się, że najlepszym czasem na jego przyjmowanie będzie zawsze poranek.

Czytaj również: Acetylocysteina – jak wprowadzić suplementację

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *