Ból korzonków to nie koniec świata

Korzenie nerwowe, potocznie nazywane również korzonkami nerwowymi, to wiązki włókien nerwowych, zaczynające się w rdzeniu kręgowym jako tak zwane nici nerwowe, skłębiające się w pień nerwu rdzeniowego. Korzonki są niezwykle delikatne i mają wrażliwą strukturę, co jest powodem ich częstego uszkodzenia, a co za tym idzie bólu. Ostry zespół korzeniowy zwany również zapaleniem korzonków powoduje ostry i bardzo uciążliwy ból w okolicach dolnych partii pleców. który promieniuje wzdłuż rąk bądź nóg. Zapalenie korzonków, może również objawiać się na wiele innych sposobów:

– nagła utrata sił w mięśniach rąk i nóg;
– zaburzenia czucia: mrowienia i odrętwienia;
– przykurcz mięśni w okolicach kręgosłupa;
skrzywienie kręgosłupa;

Zapaleniu korzonków mogą również towarzyszyć takie objawy jak:
– problemy z wypróżnianiem;
– gorączka, kaszel;
-bóle w stawach i mięśniach;

Leczenie korzonków powinno opierać się głównie na niwelowaniu bólu za pomocą środków przeciwbólowych. Towarzyszący przy zapaleniu ból można również łagodzić za pomocą masaży, fizykoterapii, laseroterapii i naświetlaniu lampami. Przede wszystkim podczas kuracji przy zapaleniu korzonków powinno się odpoczywać w pozycjach odciążających kręgosłup. Podczas zapalenia należy unikać podnoszenia ciężkich rzeczy, nachylania się i naprężania kręgosłupa. Najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u lekarza, po za lekami jakie zostaną nam przepisane można samemu w domu wykonywać kilka podstawowych zabiegów, które pomogą nam uporać się z natarczywym bólem:

– rozgrzewanie bolących miejsc za pomocą maści, można również stosować ciepłe okłady;
– ogrzewanie bolącego odcinka pleców za pomocą specjalnych pasów;
– najlepiej odpoczywać na twardym podłożu (podłoga, bądź specjalistyczny materac);
– ograniczyć ruch do minimum;

Wraz z rozwojem medycyny powstały również operacyjne metody, które pomogą nam uporać się z bólem. Warto pamiętać, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Co więc robić, by uniknąć zapalenia korzonków? Codziennie warto przyjmować witaminę C poprawia odporność organizmu i zapobiega zapaleniom. Warto również do codziennego trybu życia wprowadzić nieco ruchu. Rozciąganie mięśni zmniejszy napięcie kręgosłupa, które powoduje bezruch. Można również postawić na takie aktywności fizyczne jak taniec, joga bądź pływanie, każda z tych aktywności sprawia, że mięśnie nie „zastygają” i są w ciągłym ruchu. Po za aktywnościami fizycznymi warto również przyjrzeć się swojej diecie. Warto skupić się na produktach bogatych w białko, wapń i witaminę B1. Nawyki są również ważnymi elementami zapobiegania zapaleniu korzonków, aby unikać bólu należy zmienić swoją postawę. Nie zakładać nogi na nogę, równomiernie siadać by nie obciążać pośladków i pleców, nie nosić ciężkich toreb z zakupami – plastikowe siatki można zastąpić popularnymi ostatnio torbami na kółkach – i ostatnim nawykiem jaki warto zmienić w swojej codzienności jest noszenie butów na szpilkach, warto zacząć twardo stąpać po ziemi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *