Wysyłka przez Internet

W dobie szeroko rozwiniętego Internetu ciężko zdecydować się, jeżeli chodzi o dobór odpowiedniego kuriera. Z każdej strony zalewają nad oferty i reklamy firm, polecających swoje usługi. Staramy się selekcjonować propozycje w zależności od wielu czynników, którymi najczęściej jest cena, czas dostawy i sposób doręczenia przesyłki. Przeglądając z osobna daną ofertę, możemy szybko się pogubić i w ostateczności wybrać pierwszą, jaka pojawi się w wynikach wyszukiwania, by zaoszczędzić na czasie. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocnego narzędzia, jakim jest porównywarka cen kurierów. Mechanizm ten polega na szybkim i sprawnym wygenerowaniu zestawienia marek jakie mogą zrealizować nasze zlecenie w zależności od podanych przez nas informacji. Instrument ten zdecydowanie rozświetli nam sytuację na   rynku i pozwoli na błyskawiczne skonfrontowanie ze sobą przedstawionych propozycji.

Możliwości i funkcje

Nasza ingerencja skupia się na przejściu kilku prostych kroków w celu uzupełnienia niezbędnych danych. Zaczynamy od wyboru destynacji – miejsca, w które chcemy nadać paczkę, może to być teren naszego kraju lub w zależności od możliwości przykładowo brokera usług kurierskich (który skupia w swoim działaniu wiele firm kurierskich) kraj zagraniczny dostępny z listy. Następnie określamy gabaryty naszej paczki (długość, szerokość, waga). Po uzupełnieniu oświadczeń generuje się lista możliwości, z których możemy skorzystać, z uwzględnieniem danych przewoźnika. Wybierając konkretną opcję, konfrontujemy ze sobą cenę, czas dostawy oraz nasze zaangażowanie (przyjazd kuriera czy przykładowo nadanie paczki w paczkomacie). Gdy podejmiemy decyzję zazwyczaj mamy do wyboru jeszcze opcje dodatkowe w postaci między innymi ubezpieczenia, powiadamiania o stanie przesyłki itp. Dodatkowo jest możliwość nadania przesyłki za pobraniem, tak bardzo oczekiwanej opcji przez klientów.

Firma czy klient indywidualny

Prowadzenie działalności, która wiąże się, z wysyłką dużej ilości towarów wymaga od nas nawiązania stałej współpracy z firmą spedycyjną/kurierską/brokerem usług kurierskich. Wiązanie się umową na dłuższy okres czasu z pewnością przyniesie nam długoterminowe korzyści związane z propozycją niższej ceny, indywidualnych (specjalnych) warunków, na podstawie których nasze zlecenia będą realizowane. Przy sprzedaży internetowej niezwykle ważna dla klientów, jest cena przesyłki – gdy okaże się za wysoka w porównaniu do innej firmy oferującej podobne produkty, nasi odbiorcy mogą z tego właśnie względu przejść bezpośrednio do konkurencji. Zróżnicowany rynek usług kurierskich w tym wypadku wymaga dokładnego rozeznania. Istotne są wcześniej wspomniane koszty, ale i charakter i zaufanie dla danej firmy. Dokładna analiza możliwości powinna obejmować zasięg spedytora (najlepiej globalny, dostępność wielu punktów i predyspozycji komunikacyjnych) oraz opinii na temat aktualnej współpracy/jakości realizacji zleceń, które możemy zaczerpnąć z sieci bądź bezpośrednio od osób korzystających już od pewnego czasu z usług danego przedstawiciela.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *