Pozycjonowanie stron internetowych w wynikach organicznych Google to wciąż najbardziej optymalna forma reklamy naszej strony w internecie. Długofalowo jest to tańsze rozwiązanie niż reklamy Google Ads czy chociażby promocja w serwisach społecznościowych. Wyniki są również bardziej stabilne i odpowiednio pozycjonując stronę www jesteśmy w stanie uzyskać efekty trwające dłużej niż jednorazowa kampania reklamowa. Na skuteczne pozycjonowanie stron składa się kilka czynników i zasad. Stosując się do nich będziemy w stanie skutecznie zwiększyć widoczność naszej witryny w krótkim okresie czasu. Szczególnie tyczy się do niewielkich stron reklamujących lokalny biznes. Z tego artykułu dowiesz się jak szybko wypozycjonować stronę okulisty, ale ogólne zasady sprawdzą się także podczas pozycjonowania stron specjalistów z innych branż.

Optymalizacja strony

Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią optymalizację strony. Często samodzielnie pozycjonując stronę internetową jej właściciele zapominają o tym etapie, a jest on na prawdę istotny w kontekście szybkiego uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce. Przede wszystkim należy sprawić, aby strona szybko wczytywała się na wszystkich urządzeniach, głównie mobilnych ponieważ ich procentowy udział wśród internautów rośnie z roku na rok. W tym celu trzeba usunąć niepotrzebne skrypty obciążające stronę oraz zoptymalizować wielkość obrazków i ewentualnych filmów umieszczonych na stronie. Każdy obrazek powinien mieć także zdefiniowany atrybut „alt”, który poinformuje internautę o jego zawartości gdy z różnych względów nie będzie mógł się wczytać. Na stronie trzeba także umieścić nagłówki z interesującymi nas frazami kluczowymi. W tym przypadku powinna być to na przykład fraza „Okulista + miasto” w takiej, lub odmienionej formie.

Na skuteczną optymalizację strony składają się między innymi:

  • szybkość ładowania strony
  • umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach
  • optymalizacja zdjęć oraz dodanie atrybutów „alt”
  • odpowiednie meta tagi
  • przyjazne adresy URL
  • linkowanie wewnętrzne

Blog tematyczny jako sposób na ruch

Aby zwiększyć ruch organiczny na stronie a tym samym wpłynąć na pozycję strony w wynikach Google w dobrym tonie jest utworzenie specjalistycznego bloga w obrębie domeny. Na takim blogu powinniśmy dodawać obszerne artykuły posiadające wartość dodaną dla użytkownika. Mogą to być różnego rodzaju porady dotyczące wybory okularów oraz ciekawostki ze świata okulistyki. W wyborze konkretnych fraz pomocne mogą być narzędzia dostępne w internecie, które pokażą nam jakich wyrażeń najczęściej szukają internauci. Pamiętajmy jednak, że artykuły na blogu powinny maksymalnie wyczerpywać temat i przykuwać na dłużej uwagę czytelników. Jeśli internauta po wejściu na naszego bloga szybko się zniechęci jakością artykułu i opuści witrynę to może mieć to skutek odwrotny od zamierzonego. W treści artykułów powinniśmy zamieszczać odnośniki do podstron wzmacniając tym samym linkowanie wewnętrzne oraz przepływ mocy w obrębie domeny. Jeśli nie mamy czasu na tworzenie treści możemy skorzystać z usług copywritera, który za z góry ustaloną stawkę dostarczy określoną liczbę tekstów miesięcznie do wstawienia na bloga.

Wizytówka Google

W kontekście pozycjonowania lokalnych działalności gospodarczych bardzo ważne jest także utworzenie wizytówki Google. Jest to mini strona w Google, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje odnośnie firmy łącznie z adresem strony internetowej, mapą dojazdu, zdjęciami oraz opiniami klientów. Odpowiednio wykonana wizytówka przekłada się bezpośrednio na pozycję naszej strony www wynikach Google na hasła lokalne. Dlatego też przydaje się to wtedy, gdy działamy jedynie na niewielkim obszarze. Jeśli posiadamy gabinety okulistyczne w wielu oddalonych od siebie miastach sprawa się nieco komplikuje.

Pozyskiwanie linków

Choć na przestrzeni kilkunastu lat algorytmy Google zmieniają nieco swoje działanie i wpływ różnych czynników na pozycję strony w wyszukiwarce się zmienia, to wciąż jednym z najważniejszych elementów służących do zwiększenia widoczności strony internetowej jest pozyskiwanie wartościowych linków z innych witryn. Zasada działania nieco się zmieniła. Dawniej liczyła się głównie ilość linków. Obecnie dużo ważniejsza jest jakość oraz tematyczność domen linkujących do naszej strony. Co to oznacza? Linki powinniśmy zdobywać ze stron tematycznie zbliżonych do naszej. Mogą to być branżowe portale, fora dla okulistów lub różnego rodzaje blogi poświęcone medycynie, zdrowiu itd. Aby linkowanie z takich domen było skuteczne powinny być one również widoczne na wiele fraz w wyszukiwarkach oraz chętnie odwiedzane przez internautów. Google mocno promuje strony, które są użyteczne dla internautów i „przemycają” wartościową treść, wnosząc coś nowego i ciekawego do świata internetu.

Jak szybko wypozycjonować stronę okulisty? – Podsumowanie

Pozycjonując stronę okulisty oraz każdego innego lokalnego biznesu skupiajmy się przede wszystkim na dostarczeniu internaucie jak największej ilości użytecznych informacji, na przedstawieniu naszych zalet oraz starajmy się możliwie uprościć kontakt z nami poprzez stronę internetową na przykład poprzez eksponowanie numeru telefonu lub formularza kontaktowego. Poza tym zadbajmy o odpowiednią optymalizację strony oraz zdobycie linków z wartościowych tematycznych źródeł. Systematyczna praca w tym kierunku z pewnością zaprowadzi nas na szczyt listy wyszukiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *