Osoby regularnie uprawiające sport bardzo często zadają sobie pytanie, co jeść po dobrze wykonanym treningu? Zarówno przed treningiem, jak i po nim powinniśmy zadbać o właściwy skład posiłków. Należy jednak wiedzieć, co można jeść przed treningiem, w jego trakcie lub tuż po nim.

(Sprawdź najlepszy catering dietetyczny w Poznaniu – https://fit-catering.pl/catering-dietetyczny-poznan/)

Dlaczego posiłek potreningowy jest tak ważny?

Każdy sportowiec ćwiczący amatorsko i zawodowo powinien wiedzieć, że po treningu należy zjeść. Tego rodzaju posiłek jest ważny, z tego względu, że zaspokaja nasz zapas glikogenu mięśniowego. Glikogen w czasie treningu jest spalany, a jest bardzo ważny, ponieważ odpowiada za wzrost mięśni oraz ich prawidłowe funkcjonowanie.

Okno anaboliczne to czas, po wykonaniu treningu fizycznego, w którym powinniśmy dostarczyć organizmowi składników odżywczych. Musimy wiedzieć o tym co jeść, aby zapewnić wzrost masy mięśniowej i prawidłową regenerację po wysiłku.

Kiedy należy zjeść posiłek potreningowy?

Opierając się o badania naukowe można śmiało stwierdzić, że szybsza regeneracja mięśni odbywa się, jeżeli posiłek po treningu zostanie zjedzony do dwóch godzin. Jeżeli wykonujemy trening bardzo późno wieczorem albo nawet w nocy, to po nim również powinniśmy zjeść odpowiedni posiłek.

Jak powinien wyglądać potreningowy?

Posiłek po treningu uzależniony jest od wielu czynników, między innymi: rodzaju wykonanego treningu, jego intensywności, indywidualnych uwarunkowań ćwiczącego oraz tego, na czym nam zależy w danej chwili.

Podczas przygotowywania posiłku potreningowego powinniśmy kierować się kilkoma zasadami:

– nie powinniśmy dodawać do takiego posiłku tłuszczów zwierzęcych oraz potraw smażony;
– posiłek powinniśmy zjeść maksymalnie do dwóch godzin po treningu oraz 2,3 godziny przed snem;
– wybierajmy węglowodany proste: owoce, kasze, makarony.

Można także postawić na szybkie posiłki, które sprawdzają się rewelacyjnie. W tym celu można sobie przygotować shake białkowy albo zupę. Taki posiłek doskonale się sprawdzi, jeżeli wykonujemy trening w godzinach wieczornych.

Niektóre osoby obawiają się jedzenia węglowodanów. Węglowodany po treningu nie mogą odłożyć się w postaci nadprogramowych kilogramów – oczywiście mówimy tutaj o odpowiedniej ich ilości. Na ogół im szybciej przyjmiemy posiłek po treningu, tym szybciej nasze mięśnie zaczną się regenerować.

Jeżeli dana osoba ćwiczy codziennie, a ćwiczenia wykonywane są bardzo intensywnie, to zaleca się spożywanie węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym. Można wybrać między innymi: banana, pomarańcze, ryż lub makaron.

Warto również wiedzieć o tym, że w czasie treningu białko ulega rozpadowi. Dlatego tak ważne jest jego dostarczenie tuż po ćwiczeniach.

Jaki posiłek po treningu dla osób odchudzających się?

W dzisiejszym świecie propagowana jest moda na bardzo szczupłą sylwetkę. Jeżeli więc jesteśmy w trakcie redukcji lub chcemy się odchudzić, to również pamiętajmy o zasadach odżywiania. Jak wiadomo, dieta na redukcji polega na tym, że dostarczamy organizmowi mniejszą ilość kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *