Do odchudzania warto podejść wieloaspektowo. Regularna aktywność fizyczna jest oczywiście istotna, podobnie jak zróżnicowana dieta. Aby schudnąć, nie wystarczy jednak dużo ćwiczyć oraz mniej jeść. Taka strategia prowadzi bowiem do wycieńczenia organizmu, a spadek wagi zamiast świadczyć o budowaniu kondycji, pokazuje pogarszający się stan zdrowia. Można tego uniknąć, na początek przyda się włączenie do jadłospisu substancji, które dodają energii do działania oraz przyspieszają regenerację organizmu po intensywnym wysiłku. To przede wszystkim warzywa i owoce. Najlepiej spożywać je w formie płynnej, ponieważ jest lepiej przyswajalna.

Koktajle rządzą

Już od kilku lat koktajle cieszą się wielką popularnością w Polsce. Nie tylko osoby aktywne po nie sięgają, chętnie piją je także ludzie na diecie. Przede wszystkim dlatego, że:

  • zawarte w nich owoce dostarczają energii do działania, a także witamin przyspieszających przemianę materii,
  • koktajle warzywne pełne są antyoksydantów, które wzmacniają układ odpornościowy i usprawniają ogólne funkcjonowanie organizmu, co za tym idzie sprawniejszy jest również metabolizm,
  • są sycące, więc można potraktować je jako jeden z posiłków,
  • wprowadzają urozmaicenie do codziennej diety,
  • z uwagi na mnogość przepisów każdy może znaleźć formułę dla siebie.

Koktajle na odchudzanie

Obok koktajli energetycznych, stosowanych chociażby po treningu, bardzo popularne są koktajle odchudzające. Po czy je poznać? Przede wszystkim zawierają w sobie mnóstwo błonnika, który przyspiesza procesy metaboliczne, odpowiada za odczuwanie sytości, a także oczyszcza jelita. Swoje ulubione przepisy można też uzupełniać różnego rodzaju nasionami oraz orzechami. Dobrej jakości blender bez problemu sobie z nimi poradzi. A z uwagi na wysoką zawartość minerałów oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych one także mogą dobroczynnie wpływać na odchudzanie. Przede wszystkim wzmacniają odporność i dodają człowiekowi energii. Na diecie jest to bardzo potrzebne.

Koktajle o różnych porach dnia

Ogromną zaletą koktajli jest także to, że w zależności od ich składu nadają się zarówno na śniadanie, jak i kolację. Większa dawka owoców uczyni z nich także pyszny, zdrowy i co najważniejsze niskokaloryczny deser. Więcej warzyw to świetne rozwiązanie na wieczorny posiłek. Im późniejsza pora dnia, tym koktajle odchudzające powinny zawierać mniej owoców. Te ostatnie sprawdzą się natomiast rano i w porze lunchu. Ulubiony koktajl można zabrać do pracy czy zaserwować na lunchu ze znajomymi. A kiedy będzie się potrzebowało odmiany wystarczy skorzystać z innego przepisu. Chociażby w Internecie ich nie brakuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *