Treningi fizyczne podejmowane zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety, mogą mieć różne cele i dotyczyć różnych partii ciała. Najczęściej są to treningi redukcyjne, na masę albo kondycyjne (wytrzymałościowe). Każdy z nich ma swoje charakterystyczne cechy, które umożliwiają osiągnięcie wyznaczonego celu. W przypadku treningów na części ciała ważne jest odpowiednie dobranie rodzaju ćwiczenia.

Trening a zdrowie

Chociaż sport to zdrowie, a aktywność fizyczna jest zalecana praktycznie każdemu, należy znać umiar w podejmowanych treningach. Nie powinny być przeciążeniem dla organizmu, ponieważ wywołują wtedy kontuzje i szkodliwe skutki uboczne, których pozbycie się może być bardzo trudne. Każdą aktywność na siłowni, w domu czy plenerze należy bezwzględnie poprzedzić rozgrzewką! Trenować warto pod okiem doświadczonego, który ułoży plan treningowy dopasowany do potrzeb, ale przede wszystkim możliwości ćwiczącego. W tym także opracuje trening pod konkretne partie mięśniowe, na przykład barków: https://www.pawelgluchowski.pl/blog/trening/skuteczne-metody-trenowania-barkow, wymagające zwykle specjalnego traktowania.

Dobór ćwiczeń

W przypadku treningów na klatkę piersiową jest to bardzo ważne, ponieważ celem takich ćwiczeń jest rozruszanie odpowiednich mięśni lub całych ich partii. Przykładowo dwugodzinna jazda rowerem, chociaż dobra wytrzymałościowo, nie przyczyni się do rozbudowy masy mięśniowej na klatce piersiowej. Dobrane we właściwy sposób ćwiczenia, w tym wyciskanie, podnoszenie ciężarów, czy ruchy rozciągające, pomagają spalać tkankę tłuszczową w danym obrębie ciała i zastępować ją masą mięśniową. Ćwiczenia powinny być maksymalnie zróżnicowane i regularnie powtarzane, aby uzyskiwane efekty były jak najbardziej stabilne.

Pamiętaj o odpoczynku

Istotną częścią każdego treningu, nie tylko ćwiczeń na klatę piersiową, jest… odpoczynek. I nie chodzi o przerwy między poszczególnymi ćwiczeniami na złapanie oddechu. Trudne, wymagające, ciężkie fizycznie dni treningowe muszą być przetykane dniami odpoczynku lub co najmniej lekkiego treningu. To odpowiedzialne zachowanie, które pozwala organizmowi i mięśniom na regenerację, a przy tym zapobiega powstawaniu niechcianych kontuzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *