Typowe objawy przesilenia wiosennego to zmęczenie, brak energii, częste przeziębienia. A przecież każdy chciałby cieszyć się z nadchodzącej wiosny. Jak można poradzić sobie w tym trudnym okresie? Odpowiedź może być tylko jedna – musimy wzmocnić naszą odporność!

 

  1. Niełatwe początki
    Kiedy wreszcie kończy się długa zima i słońce zaczyna mocniej przygrzewać, każdy z nas chciałby korzystać z uroków najpiękniejszej pory roku. Niestety, rozpoczynająca się wiosna jest dla wielu ludzi trudnym okresem – pojawiają się przeziębienia i grypa. Statystyki wyraźnie pokazują, że to właśnie wczesną wiosną najczęściej dopadają nas te przypadłości. Powodem tych kłopotów jest przesilenie wiosenne. Nasz organizm jest osłabiony po zimie, na rynku brakuje świeżych owoców i warzyw , czego konsekwencją są niedobory minerałów i witamin, a do tego marcowa pogoda jeszcze płata figle.
  2. Jak radzić sobie z przeziębieniem?
    Typowe oznaki przeziębienia to ból głowy, osłabienie i katar. Zwykle możemy je zwalczyć w ciągu kilku dni, ale należy działać szybko, aby choroba się nie rozwinęła. W pokonaniu infekcji pomogą z pewnością preparaty z witaminą C, która
    mobilizuje nasz układ odpornościowy, a zawarta w tych preparatach rutyna ma za zadanie uszczelnić nasze naczynia krwionośne, co z kolei utrudnia zarazkom wniknięcie do naszej krwi. Dzięki tym składnikom szybciej możemy wrócić do formy sprzed choroby. Można również wykorzystać sposoby znane od pokoleń – czosnek, sok malinowy, miód, które działają na przeziębienie równie skutecznie.
  3. Wzmacnianie odporności.
    Ci, którzy skutecznie zadbają o wzmocnienie odporności, mogą uniknąć wiosennych infekcji. Trzeba znaleźć takie sposoby, które wpłyną na uzupełnienie niedoborów witamin i minerałów, dzięki czemu nasz organizm szybciej poradzi sobie z wiosennymi infekcjami. Pierwsze, o czym powinniśmy pamiętać to zdrowa dieta.
  4. Zdrowa dieta na rozpoczęcie wiosennego sezonu
    Okres przedwiośnia to czas, kiedy powinniśmy wprowadzić zmiany w naszej diecie. Należy sięgnąć do tych produktów, które są bogate w substancje odżywcze, a przede wszystkim w witaminę C, zawartą w takich produktach jak: cytrusy, kiwi, czy nasze popularne kiszonki – ogórki i kapustę. Kolejną witaminą niezbędną dla naszego organizmu jest witamina B, którą znajdziemy w kaszach, nabiale, czy pełnoziarnistym  pieczywie. Nasiona dyni, słonecznika, otręby pszenne, migdały, ryby to z kolei produkty bogate w cynk, który wzmocni nasz osłabiony po zimie organizm. Częstym błędem jest też zapominanie o dostatecznym nawodnieniu organizmu. Pijmy więc wodę mineralną (najlepiej niegazowaną), napary ziołowe, zieloną herbatę, czy kompoty z przygotowanych jesienią owoców, a pozbędziemy się toksyn z organizmu i będziemy odporniejsi na infekcje. Warto też pamiętać o suplementach diety, które pomagają naszemu organizmowi walczyć z bakteriami i wirusami.

    5. Wiosenny ruch
    Zimowa aura często wpływa na ograniczenie naszej aktywności ruchowej. A przecież ruch na świeżym powietrzu znakomicie wzmacnia naszą odporność. Starajmy się więc, aby z nastaniem wiosny częściej się ruszać. Wystarczą długie spacery, wycieczki rowerowe, czy nordic walking, abyśmy się dotlenili, poprawili naszą kondycję, zahartowali organizm, a nawet poprawili nastrój. Warto opuścić swój ulubiony fotel i ruszyć w plener!

6.Przestrzeganie zasad higieny
    Nikt nie lubi wiosennych infekcji. Aby ich uniknąć, nie można zapominać też o podstawowych zasadach higieny. Ubierajmy się „na cebulkę” – to ułatwi nam dostosowanie się do zmiennej pogody. Nie przebywajmy bez potrzeby w dużych skupiskach ludzi, bo łatwo tam złapać infekcję. Często myjmy ręce wodą z mydłem.
Starajmy się też wysypiać – 7-9 godzin snu w wywietrzonej sypialni pomoże nam zregenerować organizm.

Zróbmy wszystko, aby cieszyć się z uroków tej pięknej pory roku, zamiast leżeć  w łóżku z infekcją. Więcej na temat podnoszenia odporności (nie tylko wiosną) i zdrowym odżywianiu na blogu Medica2000.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *